Sunday 18 January 2009

dalam pantang

mummy berpantang ala cowboy. seawal usia 3 minggu saya da dibawa makan angin sepoi2 bahase di town Lancaster n juga kota London. sebelum ke London, singgah dulu di Manchester untuk berurut (penutup). sempat lagi tu pekena nasi dengan sambal belacan kat rumah kak Dayang (tukang urut).
Mummy n papa bawa saya ke London utk uruskan hal pendaftaran sijil lain n juga pasport. Kenapa tak tunggu abis pantang? Tak boleee...sbb kami nak balik Malaysia!!! Saya nk jmpe atok nenek saya.
Masa di Msian Embassy, mereka tak terima gambar ukuran pasport saya. Diaorg kata, wajah saya terlalu dekat dan berlatarbelakang putih. ini tidak mengikut spesifikasi yang ditetapkan.


ini gmbr yg tidak mengikut spesifikasi...burned gbp8!


Adakah ini taktik untuk melariskan servis 'tangkap gambar pasport' mereka? Ohhh..teramat seksanya kakak photographer itu menangkap gmbr saya. setiap kali button kamera ditekan, saya bergerak, saya menangis, saya tidak sanggup wajah saya di'snap' oleh kamera digitalnya itu. hasilnyaaa...



sebelum pulang ke Lancaster, mummy n papa sempat pekena nasi campur di Msian Hall. sedapnyaaa sambal sotong kering+cendol. mesti pergi lagi ke Msian Hall untuk menjamu selera tahun ini!

No comments:

Post a Comment